DAGO houdt u op de hoogte Nieuw logo Volkswagen

  • Volkswagen
nieuw brand design Volkswagen

Nieuw logo Volkswagen

Volkswagen presenteert zijn nieuwe logo en huisstijl aan de IAA in Frankfurt. De presentatie van dit nieuwe logo en de nieuwe huisstijl  is de start van een nieuw tijdperk voor het merk. Op dat zelfde moment is het nieuwe logo tijdens de Volkswagen Group-avond voor het eerst op de hoogbouw van het hoofdkantoor in Wolfsburg te zien.

De presentatie gaat tezamen met de wereldpremière van de revolutionaire Volkswagen ID.3.De toekomst van Volkswagen is volledig gericht op het elektrisch rijden en is connected en CO2-neutraal. Met het nieuwe logo in 2D-optiek presenteert Volkswagen zichzelf wereldwijd modern en authentiek.

Volgens Jürgen Stackmann, lid van de raad van Bestuur van Volkswagen en verantwoordelijk voor verkoop, marketing en aftersales is de nieuwe uitstraling van Volkswagen het begin van een nieuw tijdperk. “Met onze nieuwe producten en diensten ondergaat het merk een fundamentele transformatie naar een toekomst met een neutrale emissiebalans voor iedereen. Dit is hét moment om het nieuwe elan van ons merk zichtbaar te maken voor de buitenwereld.”

Volkswagen-hoofdontwerper Klaus Bischoff heeft een belangrijke rol ingenomen bij de ontwikkeling van het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl. “Met het nieuwe brand design hebben we een authentiek communicatieplatform gecreëerd. Onder het motto ‘digital first’ en ‘without filters’ laten we het Volkswagen van de toekomst zien.”

Naar verwachting is het nieuwe brand design halverwege volgend jaar volledig ingevoerd. De rebranding van Volkswagen is één van de grootste projecten op dit vlak in de auto-industrie wereldwijd. In totaal gaat het om 171 landen. Bij de 10.000 vestigingen van Volkswagendealers en servicepartners wereldwijd, worden 70.000 logo’s vervangen.

Het nieuwe 2D-logo is hét symbool van Volkswagen. Het is modern, duidelijk en eenvoudig en is teruggebracht naar de essentie. Het logo is flexibel te gebruiken en duidelijk herkenbaar in digitale media. Het vorige logo was tot nu toe blauw en wit, maar wordt het kleurenpalet uitgebreid met een extra blauwtint. In de toekomst is het ook mogelijk om kleurvarianten te gebruiken. Licht is ‘het nieuwe chroom’. In de toekomst zal het Logo van Volkswagen dan ook verlicht zijn, zowel op de auto’s als op de fabriekslocaties van Volkswagen en bij de dealers.


Terug naar nieuwsoverzicht