Wereldpremière van de ID.AERO

Met de wereldpremière van de ID. AERO concept car in China toont Volkswagen hoe de eerste volledig elektrische limousine van het merk eruit kan komen te zien. Volkswagen gaat het toekomstige model wereldwijd aanbieden in het hogere middenklasse segment. Het vooruitstrevende, stijlvolle en aerodynamische ontwerp levert een grote hoeveelheid binnenruimte op. De productieversie voor China wordt naar verwachting in de tweede helft van 2023 gelanceerd. Ook start Volkswagen in Emden in dat jaar met de productie van de Europese uitvoering.

Het studiemodel is bijna vijf meter lang en heeft een gestroomlijnd ontwerp. Het elegant aflopende dak dat oogt als een coupé zorgt voor een zeer lage luchtweerstandscoëfficiënt van 0,23. Het modulaire elektrische platform MEB van Volkswagen maakt ook korte overhangen, een lange wielbasis en een uitzonderlijk ruim interieur mogelijk. De ID.AERO heeft een krachtige lithium-ion accu met een netto energie-inhoud van 77 kWh. Door het samenspel van de efficiënte aandrijflijn en de zeer goede aerodynamische eigenschappen heeft de ID.AERO een rijbereik tot 620 kilometer (WLTP).

Elektrisch offensief

Met de zo goed als serierijpe ID.AERO versnelt Volkswagen het elektrisch offensief in China als onderdeel van zijn ACCELERATE-strategie. Na de ID.3, ID.4 en ID.6 wordt de serieversie van de ID.AERO al de vierde volledig elektrische modelreeks in China. Volkswagen wil in China de toonaangevende leverancier van duurzame voertuigen worden: tegen 2030 moet minstens elke tweede auto die in China wordt verkocht een elektrische auto zijn. In het kader van het elektrificatieoffensief Way to ZERO wordt de serieversie van de ID.AERO in de toekomst wereldwijd aangeboden. 

Ontwerptaal

Het ontwerp van de ID.AERO brengt ​​de ontwerptaal van de ID. familie voor het eerst over op een sedan in het hogere middenklasse segment. Rijwind stroomt optimaal over de aerodynamisch vormgegeven neus en dakdelen. De licht ingetrokken achterhand met spoilerlip brengt de luchtstroom tot rust. De ID.AERO is o.a. voorzien van:

  • De sportieve 22-inch wielen in de stijl van een turbine en geïntegreerd in de wielkasten.
  • Verlichte touch vlakken als deurklink (die de luchtweerstand verder verminderen).
  • Rond omlopende, smalle lichtstrook links en rechts van het verlichte VW-logo.
  • IQ.LIGHT-LED-matrixkoplampen.

Het ID.AERO studiemodel is gespoten in Polar Light Blue Metallic – een lichte metallic tint waarvan de kleurpigmenten een gouden glans creëren als het licht erop valt. Het dak in hoogglans zwart contrasteert mooi met de carrosserie. De neus van de ID.AERO is voorzien van de kenmerkende honingraatstructuren van de ID. familie – de zogeheten ID. Honeycombs. De lichtstrip loopt visueel door met onderbrekingen naar de achterkant. De achterzijde heeft een opvallende, donkere lichtbalk en honingraat LED-achterlichten die exclusiviteit uitstralen.

Europese versie made in Emden

De productieversie van de ID.AERO voor Europa zal naar verwachting in 2023 in Emden van de band rollen. Met de massaproductie van elektrische voertuigen zal Emden een belangrijke bijdrage leveren aan de elektrificatie van het modellengamma en het verminderen van de CO2-uitstoot van nieuwe auto’s.

De eerste beelden van de Volkswagen ID.AERO

Blijf op de hoogte van meer nieuws rondom de ID.AERO

Het Volkswagen team van Autobedrijf DAGO houdt u graag op de hoogte omtrent de elektrische ID-modellen van Volkswagen. Meld u aan voor de nieuwsbrief en wij zullen ervoor zorgen dat u regelmatig relevante updates ontvangt over deze (toekomstige) elektrische modellen. 

Ik wil graag*