Mobiliteitsservice voor uw Volkswagen Bedrijfswagen

Gratis pechhulp voor uw Volkswagen Caddy, Transporter, Amarok of Crafter met Mobiliteitsservice van Volkswagen Bedrijfswagens. De mobiliteitsservice is geldig tijdens de fabrieksgarantieperiode van de betreffende Volkswagen Bedrijfswagen, maar ook wanneer je jouw Volkswagen Bedrijfswagen bij ons laat onderhouden. 

De Gratis pechhulp geldt 24 uur per dag, in heel Nederland én de rest van Europa. Krijgt u onverhoopt te maken met pech onderweg? Dan kunt u bellen met het gratis telefoonnummer 0800-5557000. De dichtsbijzijnde Volkswagen Bedrijfswagendealer wordt ingeschakeld om hulp te verlenen. Is die op dat moment niet beschikbaar, dan wordt de hulp van een andere professionele hulpverlener ingeschakeld.

Mobiliteitsservice is geldig in de volgende landen:

België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Estalnd, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittanië, hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Servië / Montenegro, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechie, Zweden en Zwitserland. 

Telefoonnummers mobiliteitsservice Volkswagen Bedrijfswagens

Pech in Nederland: 0800-555700
Pech in het buitenland: +31800-5557000
Bij taalproblemen of geen verbinding: +31334949101 (niet gratis)
Voor private lease of Volkswagen Financial Services klanten: +3133-4549555

Wanneer schakel je mobiliteitsservice in?

Het maakt niet uit waar je pech krijgt, de mobilieitsservice voor Volkswagen Bedrijfswagens kunt altijd inschakelen wanneeru hiermee te maken krijgt.  Of dat nou is op het terrein van uw bedrijf, de bouwplaats of elders in Nederland of Europa. Twijfelt u over de situatie? De alarmcentrale kan u informeren over de mogelijkheden. 

Veelgestelde vragen

Hoe werkt mobiliteitsservice voor Volkswagen Bedrijfswagens? 

Indien u te maken krijgt met pech, kunt u de Mobiliteitsservice bellen. De alarmcentrale is 24/7 bereikbaar en zal uw telefoon beantwoorden en u van verdere instructies voorzien. Vervolgens wordt de dichtsbijzijnde Volkswagen dealer ingeschakeld, waarop deze naar u uitrukt. Bij een stranding op de Nederlandse snelwegen wordt direct de ANWB wegenwacht ingeschakeld of komt er, in verband met de veiligheid een berger te plaatse. De kosten voor deze hulpverlening zijn voor de Mobiliteitsservice, indien u hier recht op heeft. 

Directe reparatie van de bedrijfswagen is niet mogelijk, wat nu? 

Het kan zijn dat de reparatie aan bijvoorbeeld uw Volkswagen Transporter ter plaatse niet mogelijk is. In dat geval wordt de Volkswagen Bedrijfswagen naar de dichtstbijzijnde dealer gebracht. Als na diagnose blijkt dat een reparatie niet binnen drie uur uit te voeren is, wordt samen met de alarmcentrale gekeken naar de beste opsossing. Dat kan vervangend vervoer zijn, voor de duur van de reparatie en met een maximum van 3 dagen, een taxi of het openbaar vervoer (maximaal € 77,-). Eventueel kan een hotelovernachtig voor u en één medepassagier ook vergoed worden, voor maximaal 1 nacht inclusief ontbijt, indien dit de beste oplossing is. De kosten voor de hulpverlening zijn voor rekening van Volkswagen Bedrijfswagens. Het kan voorkomen dat u een rekening voor moet schieten, deze kunt u in Nederland declareren bij de Volkswagen Bedrijfswagen dealer. U dient in dat geval wel de beschikking te hebben over een factuur. 

Wat is uitgesloten van Mobiliteitsservice?

Een aantal zaken zijn uitgesloten van dekking. De meldkamer zal bij iedere melding controleren of dit onder dekking valt. Uitgesloten zijn in ieder geval: pech veroorzaakt door eigen toedoen, een ongeval of de gevolgen daarvan, diefstal of poging daartoe, niet-uitgevoerd onderhoud of niet-uitgevoerde geadviseerde reparaties, sleutel in afgesloten auto, geen of verkeerde brandstof in de tank, caravan, aanhanger of vouwwagen, vastgevroren onderdelen, verkeerd ingebouwde accesories of andere oorzaken van buitenaf. 

Komt mijn bedrijfswagen in aanmerking voor Mobiliteitsservice? 

Elke Volkswagen Bedrijfswagen, Caravelle, Camper of Multivan na juni 1997 komt in aamkeringen voor mobilieitsgarantie, mits aan de voorwaarden is voldaan. Het is dus noodzakelijk dat uw Volkswagen Bedrijfswagen zich in de fabrieksgarantie bevind, of als daarna het onderhoud volgens voorschrift bij de officiële Volkswagen dealer is uitgevoerd. Heeft u vragen of twijfels over de geldigheid van uw Mobiliteitsservice? Neem dan contact met ons op! 

Wel vergoed

  • Hulp op de plaats van stranding in Nederland en Europa
  • Afslepen naar dealer indien noodzakelijk
  • In overleg: Alternatief vervoer (max €77) / vervangend vervoer (max. 3 dagen)  / 1 hotelovernachting incl. ontbijt (voor bestuurder en 1 extra passagier)
  • alle hulp is in overleg met de alarmcentrale

Niet vergoed

  • De reparatie zelf
  • Als blijkt dat de bedrijfswagen niet volgens voorschrift is onderhouden bij een dealer of uit de fabrieksgarantie periode is
  • In dat geval wordt de service weer van kracht indien een beurt met geadviseerde reparaties wordt uitgevoerd bij de officiële Volkswagen Bedrijfswagen dealer