DAGO houdt u op de hoogte Maximale veiligheidsscore voor KAMIQ

  • ŠKODA
ŠKODA KAMIQ

Maximale veiligheidsscore voor KAMIQ

De ŠKODA KAMIQ heeft een maximale veiligheidsscore van vijf sterren behaalt tijdens een test door het onafhankelijke European New Car Assessment Programme (Euro NCAP). Hiermee meet de eerste stads-SUV van ŠKODA zich met de veiligste auto’s in zijn klasse. De KAMIQ scoorde bijzonder goed op het gebied van bescherming van volwassen inzittenden en fietsers.

Direct proefrit plannen

De Euro NCAP-testers waren vooral onder de indruk van de manier waarop het nieuwste model volwassen inzittenden én fietsers beschermt. De compacte SUV behaalde een score van 96% voor de veiligheid van volwassen inzittenden; een prachtig  resultaat dat in de historie van Euro NCAP nog niet vaak werd overtroffen. De testers gaven de KAMIQ ook nog eens de maximale score voor de veiligheid van fietsers. Dit resultaat is grotendeels te danken aan de Front Assist met Predictive Pedestrian and Cyclist Protection en de City Emergency Brake-functie die tot de standaarduitrusting behoort.

Maximale bescherming

Bij een aanrijding beschermt de KAMIQ zijn inzittenden met maximaal negen airbags, waaronder een optionele knie-airbag voor de bestuurder en zijairbags achterin. Andere veiligheidsfeatures zijn de Multi-Collision Brake, het tegen meerprijs leverbare proactieve inzittenden-beschermingssysteem Crew Protect Assist alsmede ISOFIX- en top-tether bevestigingspunten op de achterbank en de stoel van de voorpassagier. Onder de standaarduitrusting van de ŠKODA KAMIQ valt ook de Lane Assist, terwijl de optionele Side Assist de bestuurder waarschuwt als er auto’s van achteren naderen of zich in de dode hoek bevinden. Dankzij deze assistentiesystemen kreeg  de KAMIQ een score van 3,5 sterren toegewezen. (maximale score vier sterren).

Stijf en robuust

Evenals de compacte ŠKODA SCALA hatchback, die ook vijf sterren behaalde, is de KAMIQ gebaseerd op het MQB-A0 platform van de Volkswagen Group, dat is voorzien van geavanceerde veiligheids- en assistentiesystemen. De wat stijve carrosserie van deze stads-SUV met zijn grote deformatiezones en robuuste passagierscel staat garant voor een indrukwekkende passieve veiligheid. Dit gedeelte van de carrosserie bestaat voor ongeveer 80% uit staal met een hoge treksterkte of speciaal gehard staal.


Terug naar nieuwsoverzicht