SEAT mobiliteitsservice

Met de SEAT mobiliteitsservice helpen wij u snel weer op weg wanneer u met pech stilstaat! Standaard ontvangt u voor een periode van 2 jaar gratis mobiliteitsservice bij aanschaf van een nieuwe SEAT. Na deze periode is het belangrijk dat u uw SEAT volgens de voorschriften van de fabriek laat onderhouden om terug te kunnen vallen op de mobiliteitsservice. Dat wil zeggen dat het onderhoud volgens de juiste onderhoudsintervallen uitgevoerd moet worden. Daarnaast is het belangrijk dat de geadviseerde onderhouds- en reparatiewerkzaamheden ook uitgevoerd worden. Let op: het onderhoud moet plaatsvinden bij een officiële SEAT-dealer. 

Mocht uw mobiliteitsservice zijn verlopen, dan heeft u de mogelijkheid om deze opnieuw in te laten gaan. Een grote beurt of Long Life onderhoudsbeurt met de geadviseerde reparaties zorgen ervoor dat u weer gebruik kunt maken van de SEAT mobiliteitsservice.

Pechhulp

Mocht u met pech staan, dan kunt u 24/7 het servicenummer van SEAT bellen. In Nederland kunt u de mobiliteitsservice bereiken op: 0800-024500 en in het buitenland op +31 703145375

Hoe werkt het?

Indien u met pech stilstaat, dan belt u allereerst met de mobiliteitsservice en vervolgens wordt de dichtstbijzijnde dealer of ANWB wegenwacht ingeschakeld. Op een Nederlandse snelweg of N-weg wordt u altijd geholpen door de ANWB. Zij doen er alles aan om u weer op weg te helpen. 

Wat wordt er wel en niet vergoed?

De volgende zaken worden wel vergoed indien u onverhoopt pech heeft. 

  • Hulp op plek van stranding, in binnen- en buitenland
  • Afslepen naar de dealer indien noodzakelijk
  • Onkostenvergoeding indien auto niet op tijd gerepareerd kan worden (in overleg)
  • Alternatief vervoer zoals taxi of openbaar vervoer tot maximaal €100
    • Of vervangende auto voor duur van reparatie (maximaal 3 dagen)
    • Of hotelovernachting voor u en medepassagiers (maximaal 3 nachten inclusief ontbijt)
  • Vergoeding van verder reizen met vliegtuig of trein, indien u geen gebruik maakt van een vervangende auto
Niet vergoed:
  • Een eventueel noodzakelijke reparatie bij de dealer

Wat valt niet onder de service?

Bij pech door eigen toedoen kunt u de mobiliteitsservice van SEAT wel inschakelen, maar krijgt u alleen hulp ter plaatse. De alarmcentrale zal bepalen wat voor u de beste oplossing is. De kosten zullen dan voor eigen rekening zijn. Zaken die er niet onder vallen zijn:

  • Onvoldoende olie of koelvloeistof
  • Vervangende auto of vervolghulp na een lekke band
  • Verkeerd ingebouwde achteraf-accessoires
  • Ongeval of gevolgen daarvan
  • Diefstal of poging daartoe
Download de brochure. 

Waar geldt de mobiliteitsservice?

  • Azoren
  • Andorra
  • Algerije
  • België
  • Bulgarije
  • Cyprus
  • Denemarken
  • Duitsland
  • Estland
  • Finland
  • Frankrijk
  • Gibraltar
  • Griekenland
  • Groot-Brittannië
  • Hongarije
  • Ierland
  • IJsland
  • Italië
  • Kroatië
  • Letland
  • Liechtenstein

SEAT Pechhulp

  • Litouwen
  • Luxemburg
  • Macedonië
  • Madeira
  • Malta
  • Marokko
  • Monaco
  • Nederland
  • Noorwegen
  • Oostenrijk
  • Polen
  • Roemenië
  • San Marino
  • Servië / Montenegro
  • Slovenië
  • Slowakije
  • Spanje
  • Tsjechië
  • Tunesië
  • Turkije
  • Zweden
  • Zwitserland

De voordelen

  • Gratis pechhulp
  • ANWB abonnement overbodig
  • In bijna heel Europa geldig