Audi R8 Coupé

Het allerbeste van Audi | Pure kracht

Achterwielaandrijving & vierwielaandrijving

De nieuwe Audi R8 Coupé is niet alleen sportiever dan zijn voorganger, maar heeft ook nog eens een krachtigere motor. De grote luchtinlaten, brede singleframe-grille, vaste achtervleugel van carbon en van buitenaf zichtbare motor zijn een lust voor het oog. Daarnaast zijn deze onderdelen bij aan een dynamiek waar "u "tegen kan worden gezegd. De R8 Coupé is verkrijgbaar als achterwielaandrijving en vierwielaandrijving, waardoor voor iedereen het rijden in een Audi R8 Coupé een speciale beleving wordt. Hij wordt optioneel geleverd met performance-sportonderstel met CFRP-stabilisator en ook met keramische remmen.

Opvallende performance

De R8 Coupé levert niet alleen topprestaties, maar ook valt hij op met veel verschillende details. Zo heeft de quattro-uitvoering grote luchtinlaten, brede singleframe-grille, vaste achtervleugel van carbon en van buitenaf zichtbare motor. Hij is daarnaast zeer dynamisch in besturing, waarbij hij direct reageert bij alle snelheden en geeft hij feedback. Met styling packs en speciale lakkleuren zoals Tangorood metallic is de sportieve uitstraling compleet, ook in het interieur met optionele R8-kuipstoelen.

Bij de quattro-versie is er een atmosferische V10-motor tussen de assen geplaatst voor nog betere grip op het circuit.

Audi R8 interieur

Hoogwaardig interieur

Stap in de Audi R8 en ontdek waar sportiviteit, beleving en exclusiviteit voor staat. Dit unieke pakket wordt u aangeboden door vele sportieve elementen zoals de verwarmde sportstoelen, luxueuze materialen en de nieuwe kleurencombinaties voor het interieur. Zo kunt u kiezen voor hoogwaardig pastelzilver leer met rotsgrijze stiksels, zwart leer met utopiablauwe stiksels en palominobruin leer met staalgrijze stiksels.

Ook valt de Audi virtual cockpit in het oog. Deze is standaard geleverd met het MMI navigatie plus perfect voor het begeleiden van uw gewenste route. Verder laat het 12,3 inch scherm u niet in de steek omtrent de informatie. Denk aan het vermogen, de g-kracht de tempratuur van de motor en de bandentempratuur en -spanning. 

Kracht

Achterin hoort en voelt u de krachtige V10 van de Audi R8. Normaliter heeft krachtblok een vermogen van 570 pk, maar in de performance-versie levert hij zelfs 50 pk extra. Ook neemt hierdoor de topsnelheid toe van 322 naar 329 km/u en neemt de acceleratietijd van de 0 naar 100 km/u af van 3,5 naar 3,2 seconden. Voor de R8 quattro is er een topsnelheid van maar liefst 331 km/u en accelereert hij van 0 naar 100 km/u in 3,1 seconden.

Beschikbare uitvoeringen

Limited edition: De nieuwe R8 V10 GT RWD

De nieuwe Audi R8 GT is gepresenteerd. Met zijn 5,2 liter V10 is hij goed voor 620 pk/456kW, waarmee de R8 GT de krachtigste Audi is met enkel een achterwielaandrijving. De R8 GT is voorzien van een 7-traps DSG-automaat met dubbele koppeling die goed is voor maximaal 565 Nm bij 6.400-7000 tpm. De R8 GT RWD accelereert in 3,4 seconden naar 100 km/u en klokt in 10,1 seconden een snelheid van 200 km/u. De topsnelheid bedraagt 320 km/u. De R8 GT is gebaseerd op de R8 V10 performance RWD, maar Audi Sport heeft het vermogen van de R8 V10 performance quattro erin gebracht.

Van deze limited edition zijn slechts 333 exemplaren geproduceerd, welke zijn genummerd. Het specifieke productienummer van elk R8 GT RWD-model is terug te vinden in de carbon inleg van de versnellingspook. De R8 GT heeft speciale lichtmetalen velgen en het interieur is uitgevoerd in zwart en rood. 

Nieuw rijprogramma Torque Rear

Nieuw is het rijprogramma Torque Rear. Als onderdeel van het ESC wordt slip op de achteras gecontroleerd door de tractiecontrole. Hierbij kan worden gekozen uit zeven niveaus: niveau 1 zorgt voor zo min mogelijk slip, terwijl niveau 7 de meeste slip toestaat. Het gewenste Torque Rear-niveau kan met een satelliet op het stuur worden bepaald. Met deze functie kan de mate van slip worden afgestemd op de bekwaamheid van de bestuurder en de omstandigheden op de weg. Aan de hand van gegevens die sensoren verzamelen over de draaisnelheid van de wielen, de stuurhoek, de positie van het gaspedaal en de gekozen versnelling ‘stuurt’ de ECU van de motor een afgemeten hoeveelheid vermogen naar de achterwielen.