A6 Avant nu ook als plug-in hybridevariant

De Audi A6 Limousine was al beschikbaar als plug-in hybride en onlangs heeft Audi gecommuniceerd dat de Audi A6 Avant nu ook als plug-in hybridevariant leverbaar wordt. De Avant deelt dezelfde techniek als de Limousine versie en dat betekent dat er een systeemvermogen van 367 pk over vier wielen zal worden verdeeld. 252 van de 367 pk komt van de 2.0 TFSI benzinemotor en de rest van de elektromotor. Het model, de A6 Avant 55 TFSI e quattro Competition (met S-tronic automaat) heeft de mogelijkhheid om 51 kilometer elektrisch te rijden volgens WLPT-testmethodiek. Een groot gedeelte van uw dagelijks woon-werkverkeer kunt u emissievrij afleggen!

Details

  • Systeemvermogen: 367 pk
  • Motor: 2.0 TFSI benzinemotor met 185 kW/252 pk en 370 Nm
  • Systeemkoppel: 500 Nm
  • Acceleratie 0 naar 100 km/u: 5,7 seconden
  • Topsnelheid: 250 km/u
  • Topsnelheid elektrisch: 135 km/u
  • Elektrische range: 51 kilometer volgens WLTP-testmethodiek

Elektrische focus

In navolging van de Limousine is de aandrijving van de Avant zo ontworpen dat de berijder het grootste gedeelte van het dagelijkse woon-werkverkeer elektrisch kan rijden. Audi heeft dan ook bij de A6 Avant 55 TFSI e quattro Competition voor drie rijstanden gekozen, namelijk EV, Hybrid en Hold. EV is volledig elektrisch, Hybrid is een combinatie tussen benzine en elektrisch en Hold zorgt voor het bewaren van elektrische energie. 

Bij een publiek laadpunt kan de plug-in tot 7,4 kW aan laadvermogen opgeladen worden. Gemiddeld genomen duurt het 2,5 uur voordat de lege batterij weer vol is. Doordat de accu onder de bagageruimte geplaatst is, heeft de Audi A6 Avant plug-in hybride wel wat aan bagageruimte verloren. De reguliere A6 Avant heeft normaal gesproken de beschikking over 565 liter en de plug-in heeft 405 liter bagageruimte. Desondanks blijft het ruim en kan het vergroot worden tot 1.535 liter.

Dé sportieve plug-in hybride

Naast de geavanceerde technologie die toegepast is, onderscheidt de Audi A6 Avant plug-in hybride zich ook op het gebied van sportiviteit en uitrusting. Hierbij kunt u denken aan de volgende voorbeelden:

  • S line exterieur
  • Zwarte stylingpakket
  • Zwarte buitenspiegelkappen
  • Privacy glas
  • Matrix LED-koplampen
  • Sportstoelen
  • Automatische airconditioning (4-zones)
  • Audi virtual cockpit
  • Een sportonderstel
  • 19 inch velgen en rode remklauwen

Verbruik

Audi heeft de volgende cijfers gedeeld over het verbruik: "Gecombineerd verbruik in l/100 km: 2,1–1,9; gecombineerd energieverbruik in kWh/100 km*: 18,1–17,6; gecombineerde CO2-emissies in g/km*: 48–44"

Prijzen?

De prijzen zijn helaas nog niet door Audi met ons gecommuniceerd. Wij verwachten dat deze in aanloop naar de marktintroductie bekendgemaakt zullen worden. Wel houden wij u uiteraard graag op de hoogte omtrent de Audi A6 Avant PHEV. 

 

Op de hoogte blijven

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

* De genoemde verbruikscijfers zijn gebaseerd op de uitkomsten van de op dit moment geldende Europese testmethode. Afhankelijk van meeruitvoeringen, weg-, verkeers- en weersomstandigheden, milieu-invloeden, conditie van de auto en rijstijl kunnen in de praktijk verbruikswaarden voorkomen die hiervan afwijken.

** Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.