Audi e-tron

Het eerste volledig elektrische model van Audi betekent een nieuw tijdperk voor Audi. De productie is gestart op 3 september en in week 9 van 2019 staat de e-tron bij ons in de showroom. Bekijk tot die tijd hier de Audi e-tron in 360 graden en hoge resolutie!

Kunnen jullie mij op de hoogte houden?

Uiteraard kunnen wij u op de hoogte houden. U kunt zich aanmelden voor de nieuwsbrief. Hier kunt u aangeven of u wilt proefrijden, een offerte wilt ontvangen of op de hoogte wilt worden gehouden. Alledrie opties zijn natuurlijk ook mogelijk.

Houd mij op de hoogte

 

Met de introductie van de Audi e-tron breekt er een nieuw tijdperk aan voor Audi.

De Audi e-tron heeft een realistische WLTP-cyclus actieradius van 400 km. Dit is meer dan genoeg voor dagelijks gebruik. Tegelijk met de e-tron lanceert Audi een aantal nieuwe laadservices voor thuis en onderweg. De dienst voor onderweg heet: Audi e-tron Charging Service. Deze service omvat 72.000 laadpunten van 220 laadproviders verspreid over 16 landen in Europa. 8 landen in Oost-Europa zullen een aantal maanden later volgen. Dit betekent dat de eigenaren van een e-tron bij 80% van de laadpunten in Europa kunnen laden. De eigenaar krijgt aan het eind van de maand één factuur. Audi heeft contracten met alle providers zodat de eigenaar transparante prijzen kan zien wat er betaald moet worden.

Motorisering

De Audi e-tron wordt geleverd met twee elektromotoren, één bij de voorwielen en één bij de achterwielen. De achtermotor is de primaire motor en levert 190 pk. Als er meer vermogen nodig is schakelt de voormotor in, deze motor heeft 170 pk. In overboost-mode leveren ze samen 408 pk en 660 Nm koppel. Door dit vermogen schiet de e-tron in zes seconde naar 100 km/h. De top ligt op 200 km/h. De e-tron kan een trailer van maximaal 1.800 kg trekken.

myAudi app mogelijkheden

De myAudi app is uitgebreid met een aantal mogelijkheden rondom de e-tron. Klanten kunnen zich aanmelden via de app en kunnen iedere maand hun laadprocessen inzien via de factuur. De app biedt de mogelijkheid om een reis te plannen en dan houdt de app rekening met de nodige laadpunten, de laadstatus van de batterij en de verkeerssituatie. De aankomsttijd wordt ook weergeven met laadtijden. De routeplanner wordt constant geüpdatet zodat de e-tron nooit met lege accu’s komt te staan. Tot slot is het mogelijk om voor vertrek het interieur van de e-tron te verwarmen of te koelen naar voorkeur.

Inpluggen en weglopen

In 2019 wordt er een nieuwe functie geïntroduceerd, de plug & charge functie. De functie zorgt er voor dat de laadpas overbodig is. Als de auto op de laadplek staat worden er hightech cryptografische procedures uitgevoerd en daarmee wordt de auto herkend en geverifieerd. De e-tron’s die vanaf halverwege 2019 geproduceerd worden zullen beschikken over deze functie. Het thuislaadpunt wat normaal via een pincode beveiligd is, is dan ook zonder pincode te gebruiken.

150 kW snelladen

Tijdens langere trips moet er snel geladen kunnen worden. Daarom heeft de Volkswagen Groep een samenwerkingsverband opgericht met Daimler AG, de BMW groep en Ford Motor Company. Het samenwerkingsverband heet Ionity. Het laadnetwerk van Ionity gaat high-output DC laadstations bevatten. Dit maakt het 150 kW laden mogelijk voor de Audi e-tron. De auto is in een half uur weer vol geladen en klaar voor de volgende etappe van de trip. In 2020 moet het netwerk ongeveer 400 laadstations bevatten.

 

Thuisladen

Het standaard mobile charging systeem heeft twee mogelijkheden, de gebruikelijke 230V aansluitingen en 400V driefasige aansluitingen. Er kan gekozen worden het connect charging systeem en dan verdubbelt het laadvermogen naar 22kW. Het is mogelijk om via het energiemanagementsysteem aan te geven dat er voornamelijk tijdens de daluren geladen moet worden of dat de stroom van zonnepanelen moet komen, als die stroom beschikbaar is.

Formaat

De e-tron is 4,9 meter lang, 1,94 meter breed en 1,62 meter hoog. De wielbasis bedraagt 2.93 meter. Hierdoor valt de e-tron tussen de Q5 en de Q7. Hij is 24 cm langer dan de Q5 en 10 cm korter dan de Q7. Door het ontbreken van een benzinemotor is er onder de motorkap extra bagageruimte te vinden. Deze ruimte bedraagt 60 liter. Achterin is er 600 liter ruimte, met de banden plat wordt deze ruimte ineens 1.725 liter. De totale auto weegt ongeveer 2.400 kilo, 700 kilo daarvan is het accupakket.

 

Interieur

Het interieur zit volledig in lijn met meest recente modellen. Overal zijn schermen te vinden, het instrumentarium, het MMI entertainmentsysteem en de climate control zijn digitaal. Het MMI systeem scherm is 10.1 inch en de climate control 8.6 inch. Tot slot zijn er de schermen van de spiegels. Die zijn 7 inch groot.

Interieur e-tron

Pakketten

Er zijn twee modulaire pakketten die beschikbaar zijn voor ieder uitrustingsniveau. Het Audi Connectivity pakket en het Audi Technology pakket. De uitrustingsniveau’s zijn, Pro Line, Pro Line S en Pro Line Plus

Het Audi Technology pakket bevat:

  • Audi virtual cockpit plus
  • Audi virtual mirrors
  • Bedieningselementen in zwarte glasoptiek met haptische feedback inclusief uitgebreide aluminiumoptiek
  • top view 360 graden camera’s

Het Audi Connectivity pakket bevat:

  • Audi phone box
  • Audi smartphone interface
  • Digitale radio-ontvangst
  • Bang & Olufsen Premium soundsystem
  • Akoestische zijruiten
  • Audi connect key

Audi e-tron Pro line

Interieur:

  • Elektrisch verstelbare voorstoelen, met geheugenfunctie voor de bestuurdersstoel
  • Viervoudig elektrisch instelbare lendensteunen in de voorstoelen
  • Stoelverwarming vóór
  • Elektrisch verstelbare buitenspiegels,
  • verwarmbaar en inklapbaar, aan beide kanten automatisch dimmend met geheugenfunctie
  • Bovenzijde dashboard, portierarmsteunen en onderzijde middenconsole in mono.pur
  • Comfortmiddenarmsteun
  • Lichtpakket
  • Opbergpakket
  • Bagagescheidingsnet

Exterieur:

  • 19″ wielen
  • Antraciete carrosserieaankleding met
  • Nerfstructuur
  • Zwart gespoten bodembescherming
  • Diffusor en dorpelinleg

Audi e-tron Pro Line S

Interieur:

  • Elektrisch verstelbare voorstoelen, met geheugenfunctie voor de bestuurdersstoel
  • Viervoudig elektrisch instelbare lendensteunen in de voorstoelen
  • Stoelverwarming vóór
  • Elektrisch verstelbare buitenspiegels, verwarmbaar en inklapbaar, aan beide kanten automatisch dimmend met geheugenfunctie
  • Bovenzijde dashboard, portierarmsteunen en onderzijde middenconsole in mono.pur
  • Comfortmiddenarmsteun
  • Lichtpakket
  • Opbergpakket
  • Bagagescheidingsnet
  • S line interieur

Exterieur:

  • Volledig in carrosseriekleur
  • Optiekpakket zwart
  • Zwarte spiegelkappen
  • Specifieke exterieurdetails
  • 20″ wielen
  • Contrastkleur
  • Bodembescherming en achterdiffusor in mat selenietzilver

Audi e-tron Pro Line Plus

Interieur:

  • Comfortstoelen vóór
  • Bekleding leder Valcona
  • Stoelverwarming vóór
  • Elektrisch verstelbare buitenspiegels,
  • verwarmbaar en inklapbaar, aan beide kanten automatisch dimmend met geheugenfunctie
  • Comfortsleutel
  • Bovenzijde dashboard, portierarmsteunen en onderzijde middenconsole in mono.pur
  • Comfortmiddenarmsteun
  • Lichtpakket
  • Opbergpakket
  • Bagagescheidingsnet

Exterieur:

  • Contrastkleur voor carrosserieaankleding
  • Optiekpakket zwart
  • Zwarte spiegelkappen
  • Specifieke exterieurdetails wielen
  • Volledig in carrosseriekleur
  • Aluminium exterieur
  • Adaptive air
  • Suspension Sport

Virtuele buitenspiegels Audi e-tron

De e-tron kan geleverd worden zonder de buitenspiegels zoals wij die kennen. Audi geeft de e-tron als optie camera’s die het beeld tonen op een beeldscherm in de auto. De auto wordt standaard geleverd met reguliere spiegels.

Aanmelden nieuwsbrief

Wij houden u op de hoogte! Meld u aan voor de nieuwsbrief.

Review Audi E-tron

Naast een rijtest in een gecamoufleerde e-tron heeft Autoweek een uitgebreide video gemaakt rondom de auto. Bekijk de reviews hieroner:

 

e-tron